Cidden Bu Nedir?

Bu blogun yazarlarından – henüz şahsen tanışma fırsatı elde edemediğim – İlker geçenlerde Facebook hesabında yukarıdaki Nasreddin Hoca resmini paylaştıktan sonra sordu: “Bu nedir?”   Harika bir soru çünkü ancak bunun ne olduğunu inançla aramaya başlarsak bazı büyük eksikliklerimizle yüzleşme fırsatımız olacak. O nedenle ben de aklıma gelen birkaç cevabı burada paylaşmak istiyorum:   Sanata … Okumaya devam et Cidden Bu Nedir?

“1 Mayıs” Günü Sanayi 4.0’ın Düşündürdükleri

İnsanlık ilk Sanayi Devrimi’ni buhar gücünü ehlileştirmeyi başardığında yaşadı. Başta İngiltere olmak üzere 18.yy’nin ikinci yarısı ile 19.yy’nin ilk yarısında Avrupa’da teknik ve mekanik alanlarında o günün dünyasında inanılması güç değişimler yaşandı. Sonuçta fabrika düzeninde makineler ile yapılan üretim bazı ustalıkları bitirdi ve demir işleme, tekstil, tarım gibi sektörlerde niteliksiz işgücünün bir kısmını ıskartaya çıkardı. … Okumaya devam et “1 Mayıs” Günü Sanayi 4.0’ın Düşündürdükleri

Bugün İş Dünyası’nda Tek Tanrılı Kaç Kişi Kaldı?

İbn-i Rüşd Endülüslü bir alimdi ve hayatının önemli bir kısmını 12 yy. Endülüs İspanya’sının gözbebeği Kurtuba’da yaşadı. Bir doktor, hukukçu, fizikçi, matematikçi ve İslam alimiydi. Yabancıların polimat, yani birçok konuda bilgisi olan kişi dediklerinden. İmam Gazali de İbn-i Rüşd ile aynı dönemde yaşamış bir başka alimdi. Ancak İmam Gazali ile İbn-i Rüşd arasında hem coğrafik … Okumaya devam et Bugün İş Dünyası’nda Tek Tanrılı Kaç Kişi Kaldı?

Sahi Bizim Ahi Ahlaklı Ne Kadar Esnafımız Kaldı?

Hükümetimiz belki bazılarınızın da takip etmiş olacağı üzere 2016 yılı sonunda 2017’de hayata geçirilecek bir karar almıştı ve Esnaf Ahi Fonu’nu kurmuştu. Fon şubat ortası itibarıyla hayata geçti. Söz konusu fon temelde çalışanlar için İşsizlik Fonu ne ise esnaf için çok benzer bir görevi ifa edecek. Yani başta ekonomik durgunluk olmak üzere herhangi bir ekonomik … Okumaya devam et Sahi Bizim Ahi Ahlaklı Ne Kadar Esnafımız Kaldı?

TVF A.Ş. Hakkında Farazi Bir Söyleşi AH Sordu, OH Cevapladı

Ağustos ayında yasası çıkartılmış olan Türkiye Varlık Fonu (TVF) geçen hafta kendisine devredilen kamu varlıkları ile hayat bulmuş oldu. Böylece Türkiye Cumhuriyeti Devleti, İş Bankası Grubu, OYAK ya da Koç Grubu’nu geride bırakacak büyüklükte bir yatırım holding şirketi kurmak üzere adım attı. Türkiye’de kamu hizmetlerinin bir kamu yararı gözetilmeden kâr amaçlı yönetilmesine zaten uzun zamandır … Okumaya devam et TVF A.Ş. Hakkında Farazi Bir Söyleşi AH Sordu, OH Cevapladı

Türkiye – NATO – Rusya İlişkileri / 3. Dünya Savaşı Çıkar Mı? (4-Son)

Sosyal medyada ve hatta bazen geleneksel medya ortamında arada sırada ABD ile Rusya arasındaki gerginliklerden bahsedilirken 3. Dünya Savaşı senaryolarına atıf yapıldığına herhalde sizler de rastlamışsınızdır. İşte bu nedenle yazının bundan önceki üç bölümünde özetle ABD ve Rusya arasındaki bir mücadelenin dünya savaşına yol açmayacağını izah etmeye çalıştım. ABD ve Rusya arasındaki gerginlikler, bu iki … Okumaya devam et Türkiye – NATO – Rusya İlişkileri / 3. Dünya Savaşı Çıkar Mı? (4-Son)

Türkiye – NATO – Rusya İlişkileri / 3. Dünya Savaşı Çıkar Mı? (3)

Yazı dizimizin ikinci kısmında, ABD ve Rusya ekseninde iki kutba ayrışan bir dünyada 3. Dünya Savaşı’nın çıkma ihtimalinin düşük olduğunu iddia etmiştim. Bu tür 3. Dünya Savaşı safsataları sanırım hem sosyal hem de geleneksel medyada da dikkat çekici bir ifade olması nedeniyle arada kullanılıyor. Ancak yazının ikinci bölümünde söz konusu iki gücün arasında bocalamanın sonuçları … Okumaya devam et Türkiye – NATO – Rusya İlişkileri / 3. Dünya Savaşı Çıkar Mı? (3)

Türkiye – NATO – Rusya İlişkileri / 3. Dünya Savaşı Çıkar Mı? (2)

Kasım 1989’da Avrupa’yı ve esasen de tüm dünyayı Kapitalist Batı Bloku ve Komünist Doğu Bloku olarak ikiye ayırmış olan Berlin Duvarı yıkıldı; iki yıl sonra, 26 Aralık 1991’de, Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği parçalandı. II. Dünya Savaşı’nın hemen ardından başlayan Soğuk Savaş dönemi de böylece sona ermiş oldu. Bilindiği üzere II. Dünya Savaşı’ndan hemen sonra Avrupa’yı … Okumaya devam et Türkiye – NATO – Rusya İlişkileri / 3. Dünya Savaşı Çıkar Mı? (2)

Türkiye – NATO – Rusya İlişkileri / 3. Dünya Savaşı Çıkar Mı? (1)

1 Eylül 1939’da başlayan ve dünyayı Müttefikler (yani büyük üçlü İngiltere, ABD, Rusya’nın yanı sıra Çin ve Fransa’nın oluşturduğu birlik) ile Miğfer Devletleri (Almanya, İtalya ve Japonya birliği) olarak ikiye ayıran II. Dünya Savaşı 72 milyon insanın hayatına ve devasa yıkıma mal olduktan sonra 2 Eylül 1945’te Japon İmparatorluğu’nun teslim olduğunu ifade eden belgeyi USS … Okumaya devam et Türkiye – NATO – Rusya İlişkileri / 3. Dünya Savaşı Çıkar Mı? (1)

Öğretmenler Döviz Kurlarını Merkez Bankacılardan Daha Çok Etkiliyor

Türkiye, ekonomik bakımdan hızlı büyüme ihtiyacı içerisinde olan bir ülke. Bunun anlaşılabilir nedenleri var. Öncelikle, gelişmiş ekonomilerle aramızda var olan kişi başı gelir farkını kapatmalı ve o ülkelerle aynı refah seviyesine ulaşabilmek için devamlı biçimde söz konusu gelişmiş ekonomilerden daha hızlı büyümeliyiz. İkinci olarak, büyük bir nüfusumuz var. Her ne kadar nüfus artış hızımız düşmüş … Okumaya devam et Öğretmenler Döviz Kurlarını Merkez Bankacılardan Daha Çok Etkiliyor